Wednesday, July 21, 2010

TRAGEDI 20 JULAI

arini dia demam.aku call pon mcm x larat nk cakap je.kesian...sob3...
ini kali ke 97 aku suruh dia amik mc n rest kt umh. (degil ya amat!)

6.52p.m.
dia call.
"i dh kt umh"
-ooo...dh sht ke?
"bole la nk jalan"
-ok...pasni g klinik k
"ok"

8.13p.m.
aku call.
-u ktne?
"tgh drive nk g klinik"
-ok.goodboy :)

pd masa yg sama student aku kena gastrik.kena bw g hospital.
kali ni smpai je hospital blh senyum. x ramai mcm selalu.
so xde la kena lepak lama sgt kt cni :)

9.25p.m.
aku call dia.
-u...i dh blik hospital.
"ok. i pon otw blik ni. tgh drive"
-ok.drive carefully dear. :)

10.13p.m
aku call dia.
dia x jwb. dlm hati "tgh drive kot"

10.20p.m
aku call lagi.
masih tidak berjawab.dlm hati "nape ni"

10.40p.m
aku cuba call lagi.
mula2 bunyi caller ringtones...pastu voicemail.
dlm hati "pelik"

then aku text dia: "u...nape x respon?"
bkn setakat call, text aku pon x respon! aduhhhh...hati dh mula risau :(
dlm hati: "xkan dh mkn ubat kot.cptnye kesan ubat tu smpaikan tdo pon x sedar langsung."

10.52p.m
ada msg masuk. :)
aku bukak.dari dia :)
"u,jp,i kne thn polis..excident."
huh! dlm hati "excident? truk ke? sape ngn die? excident ngn apa?"
mula la x sng hati. :(

11.03p.m
dia call.
-u nape ni? u ok ke?
"i excident u.i langgar org"
-u...cmane leh jd?
"salah i"
"bdk tu 50-50"
huhu...kesian giler dgr suara dia.
-sape ada ngn u lg? dh call membe u?
"dh2..i dh call pakcik i"
"ok la u jap lg i call k"
-ok.take care.

yg bestnye dia cter dgn penuh perasaan. siap dgn sound effect beb! tp kesiannye dia.aku pon xtau nk cakap pe.x tau nk tlg cmane.lain la kalo aku ada kt ctu ngn dia... :(
hope everythings gonna be ok.huhu

11.55p.m
dia call lg. tgh isi minyak katanya. aku tnya keadaan dia. dia cakap dia ok je. (alhamdulillah) tp keta truk. xpe la jnji u selamat.

suara dia x mcm selalu beb. rasa bersalah giler. sumpah.kesian sangat sangat. aku pon xtau nk cakap cmane.
kaki bdk tu patah. dia mcm tensen giler.

aku suruh dia bertenang je. itu je mampu aku cakap.
syukur la dia xde luka luka ape. :)
drive carefully ye u...

pg ni aku call dia..suara dh ok. br bgn tdo. hehe
"kul bpe u?"
-8.20.
"awal lagi"
-x keje ke?
"keje.kul 9"

adoi la sayang ku...bgn la g opis...

aku pon nk smbung keje dh ni...syukurla dia dh ok :)


notakaki: berhati hati di jalan raya.

1 comment: